ثبت نام دانشگاه فرهنگیان
نوشته شده توسط : sevda

دانشگاه فرهنگیان یا همون مراکز تربیت معلم سابق ، تو مقاطع کارشناسی پیوسته ، ناپیوسته و ارشد اقدام به پذیرش دانشجو می کنه . داوطلبایی که قصد ادامه تحصیل تو مقطع کارشناسی پیوسته دانشگاه فرهنگیان 1400 رو دارن ، باید شرایطی مثل معدل کتبی دیپلم بالای 14 و تراز ( نمره کل ) آزمون سراسری بالای 6500 داشته باشن .

 

تو دی ماه سال 1390 ، همه مراکز تربیت معلم سراسر کشور با هم تجمیع شده و با عنوان دانشگاه فرهنگیان از سال 91 بطور رسمی شروع به پذیرش دانشجو تو رشته های مشخص برای تربیت معلم هایی آشنا با تموم مسائل درسی ، پرورشی ، تربیتی و روانشناسی کردن .

با توجه به نیاز روز افزون جامعه به دبیرانی لایق و شایسته و هم چنین شرایط خوبی که این دانشگاه ها چه تو زمان تحصیل و چه از نظر بازار کار دارن ، خیلی از دانش آموزا علاقمند به ادامه تحصیل تو این دانشگاه هستن . از جمله امکانات این دانشگاه شامل بیمه ، حقوق و … برای دانشجوها در حین تحصیل و داشتن بازار کار مشخص اشاره کرد .

به خاطر شرایط ویژه پذیرش دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۰ و همچنین تعداد متقاضیای زیادی که داره ،  تو این مقاله به معرفی دانشگاه فرهنگیان  گفتن شرایط و رشته های ارائه شده تو این دانشگاه پرداخته و سعی کردیم تموم سوالای شما رو جواب بدیم . پس همراهمون باشین !

 

 

شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۰

دانشگاه فرهنگیان ، جزو دانشگاه هایی محسوب میشه کهبا شرایط خاص تو هر مقطع اقدام به پذیرش دانشجو می کنه . داوطلبایی که علاقمند به ادامه تحصیل تو دانشگاه فرهنگیان هستن ، بعد از مطالعه شرایط پذیرش این دانشگاه در صورت داشتن شرایط عمومی و اختصاصی ، اقدام به ثبت نام تو مقطع مورد نظرشون می کنن .

دانشگاه های فرهنگیان در حال حاضر به سه طریق دانشجو می پذیرن :

 دانشجوی کارشناسی پیوسته :

به این دسته از دانشجوها اصطلاحا دانشجو معلم هم گفته میشه . این افراد بعد از فارغ التحصیلی تو مقطع متوسطه دوم و گرفتن مدرک دیپلم ، تو آزمون سراسری شرکت کرده و در صورت داشتن شرایط لازم و قبولی تو همه مراحل پذیرش این دانشگاه ، به عنوان دانشجو وارد این دانشگاه ها میشن .

رشته های ارائه شده در مقطع کارشناسی پیوسته
رشته ریاضی رشته تجربی رشته علوم انسانی هنر و زبان
 آموزش ابتدايی  آموزش ابتدايی  آموزش الهيات  آموزش ارتباط تصويری
آموزش رياضی آموزش زيست شناسی آموزش زبان عربی آموزش زبان انگلیسی
آموزش تربيت بدنی آموزش كودكان استثنايی آموزش زبان و ادبيات فارسی  
آموزش فيزيك آموزش شيمی آموزش علوم اجتماعي  
آموزش كودكان استثنايی آموزش تربيت بدنی آموزش تاريخ  
     آموزش جغرافيا  
     آموزش ابتدايی  
    آموزش مشاوره و راهنمايی  
    آموزش تربيت بدنی  
    آموزش كودكان استثنايی  

 

 دانشجوی کارشناسی ناپیوسته :

 معلمایی که با مدرک کاردانی وارد آموزش و پرورش شدن و حالا تصمیم به ادامه تحصیل تو مقطع کارشناسی ناپیوسته دارن رو شامل میشه که اصطلاحا بهشون معلم دانشجو میگن . این دسته از معلما اصولا کلاسشون پنجشنبه و جمعه برگزار میشه تا مشکلی برای حضور تو کلاسا نداشته باشن .

 

رشته های ارائه شده در مقطع کارشناسی ناپیوسته
آموزش رياضی  آموزش علوم تجربی
آموزش دينیو عربی آموزش و پرورش ابتدایی
آموزش راهنمايی و مشاوره  

 

 دانشجوی کارشناسی ارشد :

معلم هایی که دارای مدرک لیسانس هستن و قصد ادامه تحصیل تو مقاطع بالاتر رو دارن ، می تونن تو این رشته ها ادامه تحصیل بدن البته این رشته ها در حال حاضر تعدادشون خیلی محدوده .

 

رشته های ارائه شده در مقطع کارشناسی ارشد
زبان و ادبيات فارسی مجموعه طراحی شهری مجموعه معماری مجموعه هنرهای تصويری و طراحی
 مجموعه فيزيك مجموعه زيست شناسی سلولی و مولكولی مهندسی صنايع چوب و فرآورده های سلولزی  مجموعه رياضی
علوم ورزشی علوم قرآن و حديث  مجموعه الهيات و معارف اسلامی مجموعه علوم تربيتی 
 مجموعه زبان انگليسی  مجموعه روانشناسی  مشاوره مجموعه شيمی
مجموعه علوم محيط زيست مجموعه مهندسی برق مهندسي نقشه برداری  مجموعه مهندسی عمران
مجموعه مهندسی مكانيك مجموعه مهندسیمواد و متالورژی  مجموعه مهندسی كامپيوتر  

 

 مقطع کارشناسی پیوسته ، پر متقاضی ترین مقاطع برای ادامه تحصیل دانشگاه فرهنگیان محسوب میشه . به خاطر ظرفیت محدودی که این دانشگاه داره یا یکسری شرایط خاص اقدام به پذیرش دانشجو می کنه . از مهم ترین شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان میشه به موارد زیر اشاره کرد .

شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان :

  1. داشتن حداقل معدل کل ۱۴ تو دوره متوسطه دوم

  2. ثبت نام و شرکت تو کنکور سراسری

  3. مجاز به انتخاب رشته بودن در دانشگاه فرهنگیان بر اساس کارنامه اولیه آزمون سراسری

  4. داشتن حداقل تراز 6500 تو زیر گروه موردنظر

  5. داشتن حداكثر سن 22 سال تمام در بدو ورود به دانشگاه

  6. بومی بودن داوطلب در كد رشته محل مربوط بر اساس ملاک های تعیین شده ( دفترچه انتخاب رشته )

  7.  موفقیت در مصاحبه علمی

  8. موفقیت در معاینات پزشکی

  9. تاییدیه هسته گزینش آموزش و پرورش

برای اطلاع از انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان حتما مقاله زیر رو بخونین .

بیشتر بخوانید: انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان

 

 

آزمون جامع پایانی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۰

بعد از اتمام دوره تحصیلات دانشجوهای مقطع کارشناسی پیوسته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۰ ، این داوطلبا باید تو آزمون جامع معلمی شرکت کنن . در صورت قبولی تو این آزمون ، گواهینامه صلاحیت معلمی رو دریافت کرده و اجازه تدریس داشته باشن . این آزمون ، اصلا آزمون سختی نیست و شامل چهار مولفه زیر میشه :

 معدل کل دوره کارشناسی :

این مولفه 20 درصد از نمره کل آزمون رو تشکیل میده ، حداقل معدل در نظر گرفته شده برای این آزمون 15 هستش که به ازای هر یک نمره معدل 40 امتیاز بهتون اضافه میشه .

 آزمون کتبی :

آزمونی که بر پایه دانش موضوعی و تربیتی دانشجوها هستش و داوطلبا بر اساس چیزی که تو برنامه تربیت معلم اومده مورد سنجش قرار می گیرن .

 آزمون عملکرد :

آزمونی که 25 درصد نمره کل آزمون رو شامل میشه و از مهم ترین مولفه تاثیر گذار تو این آزمون هستش . تو این آزمون مهارت ها و شایستگی حرفه ای داوطلبا به عنوان معلم مورد سنجش قرار می گیره . از اونجایی که داوطلبا بعد از فارغ التحصیلیشون باید به عنوان معلم شروع به کار کنن ، تو این آزمون عملکرد و توانمندی های داوطلبا رو در مواجهه با مسائل آموزشی و تربیتی مورد سنجش و آزمایش قرار میدن .

 پوشه کار حرفه ای :

یکی از مهم ترین مولفه ها تو سنجش صلاحیت حرفه‌ای معلمی  پوشه کار حرفه‌ای هستش . پوشه کار یعنی از جایی که تمام دستاوردای دانشجو تو عرصه‌های مختلف خصوصا عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی تو زمینه‌هایی که به شکل داوطلبانه ، انتخابی و اختیاری وارد شده ( مثل کانون‌های دانشجویی ، انجمن های مختلف علمی ، اردوها و ... که جزو برنامه‌های الزامی دانشگاه نیست ) شرکت کرده‌ . دستاوردهای ناشی از شرکت تو این فعالیت‌ها و کاروزی که جز برنامه‌های الزامیه ، در پوشه کاری ثبت و ضبط میشه که ۳۵۰ نمره به این قسمت تعلق می گیره .

 ( سوالای مصاحبه )

 

مشاوره دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۰

دانش آموزایی که به شغل معلمی علاقمند هستن و تصمیم دارن وارد این حوزه شغلی بشن ، می تونن برای ادامه تحصیل وارد این دانشگاه ها شده تا برای بازار کار خیلی با مشکل مواجه نشن . این دسته از دانشجوها به صورت تمام وقت و شبانه روزی آموزش می بینن ، کلاساشون از شنبه تا چهارشنبه برگزار میشه .

دانشجو معلما از ابتدای ورودشون به دانشگاه فرهنگیان به استخدام آموزش و پرورش در اومده و تعهد خدمت دارن یعنی بعد از اتمام تحصیلاتشون به عنوان معلم تو منطقه ای که به عنوان محل خدمتشون مشخص شده وارد مدارس شده و مشغول به کار میشن .

دانشجوهای مقطع کارشناسی دانشگاه فرهنگیان ، ابتدای ورود به دانشگاه دو برابر مدت تحصیلشون به آموزش و پرورش تعهد محضری میدن . این دسته از داوطلبا در حین تحصیل مزایایی مثل بیمه خدمات درمانی ، دریافت حقوق ثابت و ... شامل حالشون میشه .

 برای آشنایی با مصاحبه دانشگاه فرهنگیان حتما مقاله زیر رو بخونین . ( مصاحبه فرهنگیان )

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در خصوص دانشگاه فرهنگیان 1400 و مشاوره کنکور سراسری جواب بدن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین . همچنین می تونین با عضویت تو کانال تلگرام کنکور سراسری تحصیلیکو از همه اخبار مربوط به دانشگاه فرهنگیان مطلع بشین .

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ دانشگاه فرهنگیان تو چه مقطع هایی پذیرش می گیره ؟

✔️ دانشگاه های فرهنگیان ، تو سه مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته ، کارشناسی ارشد دانشجو می گیره که نحوه پذیرش دانشجو برای هر مقطع تو متن مقاله بطور کامل توضیح داده شده .

2- ✔️ شرایط ثبت نام تو مقطع کارشناسی پیوسته دانشگاه فرهنگیان چیه ؟

✔️ همونطور که تو متن مقاله بطور کامل توضیح داده شده ، از شرایط ثبت نام تو دانشگاه فرهنگیان میشه به داشتن حداقل معدل ۱۴ ، حداقل نمره کل ۶۵۰۰ و دعوت به مصاحبه اشاره کرد .

3- ✔️ آزمون جامع پایانی دانشگاه فرهنگیان برای چه داوطلبایی و به چه منظوری برگزار میشه ؟

✔️ همونطور که تو متن مقاله بطور کامل توضیح داده شده ، بعد از اتمام دوره تحصیلات دانشجوهای مقطع کارشناسی پیوسته دانشگاه فرهنگیان این داوطلبا باید تو آزمون جامع معلمی شرکت کنن و درصورت قبولی اجازه تدریس دارن .

منبع : ثبت نام دانشگاه فرهنگیان





:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: